Tips och trix i Companyexpense

feb 14, 2019

Avstämningsrapport

På administratörswebben under Min organisationkan du hämta ut en avstämningsrapport. Där kan du ladda ned en Excel-fil med all data från organisationen. Du kan till exempel se hur mycket respektive anställd utläggsrapporterar per kategori och mycket mer.

Generera betalfil

Du vet väl om att du kan generera en betalfil till banken från tjänsten? Kryssa i ”Använd betalningsunderlag” under Inställningar. Sedan kan du under Rapporter och fliken Inskickade välja att markera rapporter som utbetalda. När du gör det får du ett val där du kan hämta hem en betalfil som du kan ladda upp på banken och på så vis automatisera utbetalningen av utlägg.

Skicka in kvitton från flera mailadresser

Visst händer det att du får kvitton till olika mailadresser? Då kan det vara bra att kunna skicka in dessa för utläggshantering från fler än en mailadress. Det gör du enkelt genom att koppla fler mailadresser till din användare i Companyexpense. Gå till Inställningar i din app och följ stegen nedan.

Använd Dela-funktionen för snabbare hantering

Du vet väl att alla kundanvändare kan använda sig av Dela-funktionen på iOS? Har du en bild eller annat dokument på din telefon som du vill få in i tjänsten, välj bara att dela det med Companyexpense så slipper du gå in i appen. 
Smart va?