Funktioner

Companyexpense är en komplett lösning för Expense Management med ett brett utbud av funktioner – här kan du läsa om ett urval!

Companyexpense - En skräddarsydd utläggstjänst

En komplett utläggstjänst

Companyexpense hanterar alla typer av kvitton, utlägg och reseräkningar i ett helt automatiserat och sömlöst flöde.

i

Kvitton & utlägg

  • Automatisk analys av kvitton, tjänsten fyller i informationen.
  • Alla typer av kvitton.
  • Automatiskt inflöde av digitala kvitton.
  • Stöd för alla betalsätt och valutor. Automatisk beräkning av valutakurs.
  • Automatisk kontroll av dubbla utlägg.

Kortköp

  • Enkel integration med privata kort och företagskort.
  • Alla köp samlas automatiskt i appen, välj vilka köp som ska redovisas som utlägg.
  • Transaktioner hämtas i realtid.
  • Automatisk matchning mot kortfaktura.

Milersättning & körjournal

  • Automatisk uträkning av milersättning.
  • Privat och företagsbil.
  • Integrationer med ledande leverantörer av elektroniska körjournaler.
  • Alla resor importeras automatiskt till tjänsten.

Representation

  • Intern och extern representation.
  • Flera representationstyper.
  • Ange deltagare eller bifoga deltagarlista.
  • Alla kostnader inkluderade.

Traktamente

  • Inrikes och utrikes.
  • Traktamente baserat på avgångs- och ankomsttider.
  • Stöd för hela resan, kostförmån samt avdrag för kost och logi.
P

Förmåner

Hanterar flera typer av förmåner:

  • Kost
  • Friskvårdsbidrag
  • Drivmedel
i

Utläggsrapporter

  • Översikt och status på rapporter.
  • Automatiska påminnelser för inskickning av utläggsrapporter.
  • Korrigera rapporter direkt i appen.
  • Statistik över resor och utlägg.

Attestering

  • Attestera on-the-go i telefonen eller vid datorn.
  • Notiser och påminnelser om attestering.
  • Skicka kommentar vid komplettering eller justering.
  • Attestflöden med en eller flera godkännare.
  • Skapa en egen atteststruktur på avdelningsnivå, projekt eller annan önskad dimension.

Bokföring & Utbetalning

  • Automatisk kontering.
  • Inga manuella uträkningar – lokala bokföringsregler följs automatiskt.
  • Skicka utläggsrapporter till flera mottagande system, både för bokföring och lön.
  • 20+ tillgängliga integrationer.
  • Öppen API med enkel integration till alla bokförings- och lönesystem.

Skräddarsydd utläggshantering

  • Anpassa inmatningsfält, betalsätt, utläggskategorier och kontoplan/löneart.
  • Anpassa dimensioner (kostnadsställe/projekt) eller skapa egna.
  • Sätt beloppsgränser på utläggskategorier.
  • Designa Companyexpense efter er varumärkesprofil.
  • Kompatibel i flertalet länder med stöd för lokalt regelverk och språk.

Vill du veta mer?

Boka en kostnadsfri demo här!