Nyheter
Läs de senaste nyheterna och artiklarna i vår blogg.
Mer tid, mindre arbete: 8 administrativa uppgifter att automatisera
Automatisering är fantastiskt. Tänk dig att kunna minska (eller till och med helt ta bort) monotona och tidskrävande administrativa uppgifter för dina medarbetare och istället ge dem möjlighet att utföra mer…
Automatisera utlägg: En smidig hantering av köp gjorda med företagskort
Företagskortet är för många företag den bästa lösningen för att hantera utlägg och reseräkningar. Men borde det vara det? Läs mer om hur utläggshantering kan automatiseras med en smidig företagskortslösning.
Nyhetsbrev december 2020
Vi avslutar år 2020 på bästa sätt – nu är vi nämligen 100 000 som hanterar utlägg och reseräkningar digitalt och automatiserat. I vårt senaste nyhetsbrev kan du läsa mer om det, vår topp 3 av nya funktioner och se ett spännande webinar om framtidens ekonomiavdelning!
Nyhetsbrev september
Nu kan du använda Companyexpense i Norge, Finland & Danmark! Läs mer om det, om nya funktioner och anmäl dig till kommande webinar i vårt senaste nyhetsbrev!
HR-chefen spelar en avgörande roll i företagets digitaliseringsresa
Undersökningar visar att du som HR-chef spelar en helt avgörande roll i om företagets digitaliseringsresa blir lyckosam eller inte. Nya digitala verktyg skapar förutsättningar för effektivisering i de flesta…
Nyhetsbrev maj
Hejdå skolådan och arkivering av papperskvitton! I månadens nyhetsbrev får du veta hur digitala kvitton blir till utlägg automatiskt. Vi pratar om det optimala flödet för utläggshantering – från köp till ersatt utlägg. Dessutom bjuder vi in till kommande webinarier.
Det optimala flödet för utläggshantering – Redovisa direkt vid köp!
Många företag har utmaningar med sina interna administrativa rutiner. Hantering av utlägg och reseräkningar är ett typiskt exempel som enkelt kan optimeras med…
5 steg till förbättrad utläggshantering
Att redovisa kvitton och utlägg är för de flesta en lång och tidsödande process, men med kraven på att göra mer för mindre finns det bara en väg ut – digitalisera och transformera ekonomifunktionen. Men var ska man börja? Här kommer fem steg…
Nyhetsbrev februari
Vårt ekosystem växer! I månadens nyhetsbrev presenterar vi våra nya partnerskap med Hogia och Briljant Ekonomisystem. Vi bjuder också in till kommande webinarier. Dessutom ger vi er en guide till hur man med några enkla grundläggande inställningar kommer igång med…
Vad ska man tänka på när man köper in en utläggstjänst?
Att hantera utlägg och reseräkningar manuellt är tack och lov en era vi är på väg förbi. En manuell process är både tidskrävande och tråkigt. Fördelarna med en digital och automatiserad lösning för utlägg…
Nyhetsbrev december
I decembers nyhetsbrev svarar vi på en av de vanligaste frågorna från våra kunder – Hur gör jag med kvittot? Vi bjuder också in till nästa års webinarier. Dessutom berättar vår CFO Sara hur en digital och automatiserad kvitto- och utläggsprocess fungerar i praktiken.
Hur gör jag med kvittot?
Hur gör jag med kvittot? Det är en av de vanligaste frågorna som vi får från våra kunder. Frågan ställs i kontexten av att en anställd gör ett inköp för företagets räkning och sedan redovisar detta utlägg i en reseräkning för att få ersättning för det. Reglerna för…