Nyheter

Välkommen Samir El-Sabini!

Findity välkomnar Samir El-Sabini som Chief Strategy Officer. Med vår höga utvecklingstakt och pågående internationalisering blir strategin som Samir kommer att ansvara för fundamental för Finditys framgång. Samir var till och med maj i år VD för SUP46. Han är utbildad jurist och har varit med och grundat…

läs mer

Nyhetsbrev juni

I vårt senaste nyhetsbrev önskar vi dig trevlig sommar med läsning om hur medarbetarupplevelsen är lika viktig som kundupplevelsen samt vår senaste kundstory från QuickSpin. Vi bjuder även in till kostnadsfria webinarier i augusti och september.

läs mer

Medarbetarupplevelsen är lika viktig som kundupplevelsen

Många företag sitter med omoderna it-lösningar som anses för dyra och tidskrävande att byta. Sällan tänker verksamheterna på hur medarbetarna upplever att arbeta i systemen och hur det därmed är att arbeta på företaget. En positiv upplevelse från medarbetare driver engagemang…

läs mer

Nyhetsbrev maj

I vårt senaste nyhetsbrev bjuder vi in till ett webinar där du får veta mer om hur Companyexpense automatiserar hanteringen av kvitton och utlägg. Du kan även läsa om att vi nu har stöd för trängselskattsförmån och hur det fungerar. Dessutom listar vi fem anledningar att byta till digital utläggshantering!

läs mer

Stöd för trängselskatt vid användande av förmånsbil

Från och med den 1 januari 2018 ändrades reglerna från Skatteverket. Trängselskatt vid privat körning med förmånsbil har lyfts ut ur förmånsvärdet för att redovisas och beskattas separat som en skattepliktig förmån. För att underlätta för användare och administratör har vi implementerat stöd även för trängselskattsförmån i Companyexpense.

läs mer

5 anledningar att byta till digital hantering av kvitton & utlägg

Att rapportera kvitton och utlägg är för många en lång och tidsödande process. Med digital utläggshantering effektiviseras hela processen – för den anställde, för attestanten och för ekonomiavdelningen. Här listar vi fem anledningar till att byta till digital hantering av kvitton och utlägg.

läs mer

Nyhetsbrev april

I aprils nyhetsbrev kan du bland annat läsa om en ny och efterlängtad funktion i tjänsten. Inom kort är nämligen Companyexpense integrerat med Handelsbankens kort. Vi pratar om hur digitala ekosystem hjälper oss att bli bättre, ett ämne som även togs upp under vårt kund- och partnerevent Digitalt hela vägen den 9:e april. Dessutom kan du anmäla dig till kommande webinar!

läs mer

Digitala ekosystem hjälper oss att bli bättre

En sådan talande bild för de förändringsprocesser som digitalisering och transformering för med sig. Det som ses som bekvämt och tryggt för vissa, ses som väldigt obekvämt och rent av skavande in någon annans ögon.

Förändring ÄR besvärligt, men en absolut nödvändighet för att vi som individer…

läs mer

En smartare tjänsteresa

Med Companyexpense kan du hantera utlägg och reseräkningar löpande vid köptillfället istället för att sparas till efter resan. Dessutom kan man med hjälp av elektronisk körjournal automatisera rapporteringen ytterligare. Du behöver inte själv hålla koll på antal mil och inga kvitton försvinner eller glöms bort. Så här kan din dag se ut om du använder…

läs mer

Nyhetsbrev februari

I februaris nyhetsbrev bjuder vi in till ett webinar där du får veta mer om hur kopplingen till företagskort fungerar. Du kan även läsa om utmaningen med att digitalisera sig, månadens tips och hur WSP har säkrat och effektiviserat hanteringen av kvitton utlägg med hjälp av Companyexpense.

läs mer

Varför automatisera reseräkningen?

Att reseräkna behöver inte vara manuellt och pappersbaserat. Det kan vara automatiserat och digitalt, vilket också innebär en mängd fördelar. Genom förbättrade och effektiva rutiner i utläggsprocessen blir tidskillnaden företag lägger ned per utlägg stor.

läs mer

Sök bland nyheter