Nyheter

5 anledningar att byta till digital hantering av kvitton & utlägg

Att rapportera kvitton och utlägg är för många en lång och tidsödande process. Med digital utläggshantering effektiviseras hela processen – för den anställde, för attestanten och för ekonomiavdelningen. Här listar vi fem anledningar till att byta till digital hantering av kvitton och utlägg.

läs mer

Nyhetsbrev april

I aprils nyhetsbrev kan du bland annat läsa om en ny och efterlängtad funktion i tjänsten. Inom kort är nämligen Companyexpense integrerat med Handelsbankens kort. Vi pratar om hur digitala ekosystem hjälper oss att bli bättre, ett ämne som även togs upp under vårt kund- och partnerevent Digitalt hela vägen den 9:e april. Dessutom kan du anmäla dig till kommande webinar!

läs mer

Digitala ekosystem hjälper oss att bli bättre

En sådan talande bild för de förändringsprocesser som digitalisering och transformering för med sig. Det som ses som bekvämt och tryggt för vissa, ses som väldigt obekvämt och rent av skavande in någon annans ögon.

Förändring ÄR besvärligt, men en absolut nödvändighet för att vi som individer…

läs mer

En smartare tjänsteresa

Med Companyexpense kan du hantera utlägg och reseräkningar löpande vid köptillfället istället för att sparas till efter resan. Dessutom kan man med hjälp av elektronisk körjournal automatisera rapporteringen ytterligare. Du behöver inte själv hålla koll på antal mil och inga kvitton försvinner eller glöms bort. Så här kan din dag se ut om du använder…

läs mer

Nyhetsbrev februari

I februaris nyhetsbrev bjuder vi in till ett webinar där du får veta mer om hur kopplingen till företagskort fungerar. Du kan även läsa om utmaningen med att digitalisera sig, månadens tips och hur WSP har säkrat och effektiviserat hanteringen av kvitton utlägg med hjälp av Companyexpense.

läs mer

Varför automatisera reseräkningen?

Att reseräkna behöver inte vara manuellt och pappersbaserat. Det kan vara automatiserat och digitalt, vilket också innebär en mängd fördelar. Genom förbättrade och effektiva rutiner i utläggsprocessen blir tidskillnaden företag lägger ned per utlägg stor.

läs mer

Nyhetsbrev december

Tack för ett fantastiskt år!
Vi vill så här till jul passa på att säga tack för år 2018. Under året som gått har vi haft glädjen att få samarbeta med hundratals redovisningsbyråer. Vi vill tacka er för den feedback ni ger oss, på så sätt kan vi utveckla Companyexpense och bli ännu bättre.

Under november har 830 nya företag anslutit…

läs mer

Hantverksdata väljer Companyexpense

Vi är mycket glada att Hantverksdata Sverige AB blir ny partner till Companyexpense. Hantverksdata fortsätter därmed att digitalisera hantverksbranscherna. Genom partneravtalet med Companyexpense utökar Hantverksdatas mobila tjänst för hantverkare med…

läs mer

Automatisera mera

För att förenkla hanteringen av kvitton, utlägg och reseräkningar ytterligare är det möjligt att koppla företagskort till Companyexpense. Alla köp som görs med kortet kommer automatiskt in i tjänsten och till rätt användare. Belopp, datum och inköpsställe fylls i automatiskt och använder ni funktionen för automatkontering av…

läs mer

Nyhetsbrev november

I månadens nyhetsbrev bjuder vi in till webinar där du får lära dig allt om att automatisera hanteringen av kvitton och utlägg. Vi ger dig några tips och trix för att förenkla användningen av Companyexpense ytterligare. Dessutom kan du läsa vår senaste artikel om hur vanligt det är med fusk när det kommer till redovisning av kvitton och utlägg.

läs mer

Är det rättvist att någon annan ska betala för fusket?

Den 29 oktober publicerade Aftonbladet sin nu årliga genomgång av hur väl våra riksdagsledamöter sköter sin ekonomi och därigenom hanteringen av våra skattemedel. Precis som vid tidigare granskningar var resultatet inte så upplyftande – tio ledamöter har fått krav…

läs mer

Sök bland nyheter